Tuesday 8 January 2013

COMING BACK TO BLOGGING WORLD!!


Rasanya dah lama sangat I tinggalkan Blog ni.. Due to work commitment, responsibility to family and my part time studies.. Hahaha, I know it sounds POYO!! Actually, banyak benda nak kena fikir.. Sempat posted on India Trip je sbb masa tu tengah bersemangat disogok dgn Blog oleh kawan2 rapat saya yg juga BLOGGERS .. Lepas tu terus sunyi sepi Blog I ni.. Sampailah disedarkan my Sis, "ko ni buat membazir je buat Blog, baik tak payah berblogging kalau setakat tulis 1/2 post je!" Huhuhuhu..

Ok now I'm back with many posts… Well to start with… Hmm, don't know what to post??? Ok, maybe I can start with shopping season in December I guess!! ;)..In December, whenever I go out, I will see SALE everywhere.. To the extent that every shop pasti akan ade SALE / DISCOUNT.. This is due to the STOCK CLEARANCE to meet the Financial Year End Sales Target by most Retailers.. Hmmm, of course I tidak terkecuali dari menjadi pembeli kan… Huhuhu.. Mmg nafsu bershopping ni membuak2 pada waktu itu.. Well, not to mention that I'm a GOOD BUYER because I really take the advantage of that shopping spree moment.. Nanti, jika tersalah BAJET, pembaziran pula akan berlaku.. Huhuhu.. But, for those who are "ECONOMIES OF SCALE" type of person (i.e. who likes to buy in bulk at a discount / who goes for best value for money, tirulah macam saya yakni getting crazy when SALE strike us.. Hahahaha..

Well, subject Economy during my Uni time really teach me to be "PEMBELI BERHEMAH".. Hahahaha.. Below are some of the damages I’ve done!! Huhu..





Hmm, nampak macam banyak juga la pembaziran telah dilakukan.. Huhuhu.. Tapi semuanya untuk HEALTH / WORK ATTIRE and TRAVEL!! So, I guess membeli disebabkan Keperluan (i.e. bukan Kehendak) bukanlah dikategorikan sebagai pembaziran right?? Hehehe..

No comments:

Post a Comment